Logg inn
eller
Registrer deg
Ved å opprette en konto hos oss vil du enklere kunne gjennomføre fremtidige kjøp, gi en raskere utsjekk i kassen og få full ordrehistorikk over alle bestillinger.
0 0,-

Kundene fornøyde med Mester Grønn

Norsk Kundebarometer har kåret Mester Grønn til den blomsterbutikken med de mest fornøyde kundene. Aldri før har kundene våre vært så fornøyde med oss. Det er vi stolte av!

Kundene har talt. Resultatet fra årets Norsk Kundebarometer viser at Mester Grønn skårer høyere på kundetilfredshet enn noen gang tidligere. CSR-eksperter mener nordmenns økende verdsettelse av samfunnsansvar kan være grunnen.

– De siste dagenes mediefokus på grusomhetene rundt tekstilarbeidere i Kambodsja er et av mange eksempler som viser at nordmenn er blitt svært opptatt av hvor ansvarlige virksomheter er, sier forskerne Sveinung Jørgensen og Lars Jacob Tynes Pedersen, forfatterne av boken «Ansvarlig og lønnsom». – Vårt inntrykk er at nordmenn i større grad enn tidligere verdsetter produkter og selskaper som de oppfatter som ansvarlige. Dette er en internasjonal trend, hvor ansvarlighet nærmest er blitt en hygienefaktor i mange bransjer.

I årets kundetilfredshetsundersøkelse Norsk Kundebarometer forbedrer Mester Grønn sin plassering i med 33 plasser fra i fjor. På ett år rykker blomsterkjeden opp dobbelt så mange plasser som hovedkonkurrent Floriss og opprettholder en førsteplass på kundetilfredshet i bransjen «hage og blomster». Bortsett fra boligalarmkjeden Verisure, steg ingen andre kjeder så mange plasser i undersøkelsen som Mester Grønn.

– Det er gledelig å se at våre kunder er fornøyd med jobben vi gjør og varene de kjøper hos oss, sier Erling Ølstad, gründer og Administrerende direktør i Mester Grønn.

Roser med mening

Mester Grønn ble etablert i Skien i 1983 og er i dag landets største importør av Fairtrade-merkede roser, hovedsamarbeidspartner til Rosa sløyfeaksjonen og bidragsgiver til Frelsesarmeen. Kjeden har opprettet et barnehjem i Kenya sammen med Kids Home International og Ølstad er aktivt medlem i Initiativ for Etisk Handel (IEH).

– Siden oppstart har vi jobbet tett med lokale produsenter over hele verden og engasjert oss på alle nivåene i verdikjeden. Vår tilstedeværelse gjør at vi alltid kan tilby sikre blomster av høy kvalitet. Vi erfarer at folk verdsetter sikre kvalitetsvarer som Fairtrade-blomster i større grad i dag enn tidligere, sier Ølstad.

– Generelt er det mye som tyder på at ansvarlighet har en stor effekt på kunders oppfatning av et selskap, noe som kan forklare deler av Mester Grønns fremgang i undersøkelsen, sier Jørgensen og Pedersen. – Stormbergs suksess i ulike omdømmekåringer tyder eksempelvis på at ansvarlige selskap har konkurransefortrinn. Studier viser også at ansatte, leverandører, eiere og långivere setter pris på ansvarlige selskaper i langt større grad nå enn for bare noen år siden. Vi ser at ansvarlighet i økende grad er en kilde til innovasjon, både hva gjelder å komme på nye forretningsmuligheter og å finne nye måter å skape, levere og kapre verdi på – for å redusere skyggen bedrifter selv kaster på miljø og samfunn og for å løse andres miljømessige og sosiale problemer.

Hei og velkommen til oss

800 80 111
Åpningstider:
Mandag - fredag 08.00 - 20.00
Lørdager 09.00 - 15.00