Rosa sløyfe-bukett

1700 stolte medarbeidere samlet inn over 5 millioner kroner til årets Rosa sløyfe-aksjon

Når sluttstrek ble satt for Rosa sløyfe-aksjonen i år, ble et rekordresultat på 5,2 millioner kroner overført til brystkreftforskning. Dette er 13. gang vi deltar som en av hovedpartnerne for aksjonen.

Det er fire suksessfaktorer som har skapt årets resultat; En flott sløyfe designet av byTiMo, Rosa sløyfe-buketter designet av Mester Grønn, alle medarbeidere fra Kristiansand i sør til Alta i nord som brenner for aksjonen, og fantastiske kunder som virkelig bidrar til resultatet. Særlig Rosa sløyfe-buketten har aldri tidligere solgt i et tilsvarende antall.

Bidratt med over 30 millioner kroner

Siden oppstarten har Mester Grønn sine kunder bidratt med over 30 millioner til forskning. – Vi vet at dette har bidratt til at dagens behandling er helt forskjellig og mye mer pasienttilpasset enn for 13 år siden. Det har reddet liv og gitt håp, noe vi virkelig er stolte av, sier Blomsterhandler Erling Ølstad. – Forskning er løsningen på kreftgåten, og da er det å kunne overføre et årlig bidrag ekstra verdifullt, fordi vi vet det skaper kontinuitet og resultater.

Ida Marie Schie, Mester Grønn Mosseporten
Sverre Jentoft Bratli og Max Reynolds, Mester Grønn Tangen

Ida Marie Schie, Sverre Jentoft Bratli og Max Reynolds er noen av mange ansatte som har bidratt til det fantastiske resultatet.

Saken engasjerer langrennsprofilene

Mester Grønn er stolt sponsor for langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite og hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen. Helene Fossesholm, Anne Kjersti Kalvå, Marte Skaanes, Vilde Nilsen, Indira Liseth og Thomas Karbøl Oxaal har bidratt med å skape oppmerksomhet rundt årets aksjon og til å fronte Rosa sløyfe-buketten. – Brystkreft er den kreftformen som flest kvinner får, så det er utrolig viktig å huske og kjenne etter for en tidlig oppdagelse, sier Marte Skaanes. Buketten har i år solgt langt over forventning. I tillegg ble Kreftforeningens sløyfe, som i år er designet av ByTiMo, omtrent utsolgt i flere butikker i løpet av de første ukene.

Langrennsprofiler støtter Rosa sløyfe-aksjonen

Indira Liseth, Anne Kjersti Kalvå, Helene Fossesholm, Marte Skaanes, Thomas Karbøl Oxaal og Vilde Nilsen er glade for å ha bidratt til årets gode resultat.

Årets kampanjetema har vært tidlig oppdagelse

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. Aksjonsleder Marit Sophie Egge sier forskning på brystkreft er viktig for at flere kan overleve og at flest mulig får best mulig livskvalitet etter behandling.

– I år, som i fjor, setter aksjonen søkelys på tidlig oppdagelse fordi det redder liv. I Norge har vi de siste 26 årene hatt et godt og effektivt mammografitilbud til kvinner mellom 50 og 69 år, men en av fire kvinner velger å ikke møte opp til undersøkelsen. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen blir mer skånsom. Mammografiprogrammet redder liv ved å oppdage brystkreft tidlig, og det er viktig å møte til timen når man blir innkalt, sier hun.

– Vi er utrolig takknemlige for alle som kjøper Rosa sløyfe-buketten hvert år. At Mester Grønn har bidratt med over 5 millioner til årets aksjon, og til sammen over 30 millioner siden samarbeidet vårt startet i 2009, er helt fantastisk. Pengene som samles inn, har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden, avslutter Egge.

Marit Sophie Egge

Marit Sophie Egge, aksjonsleder for Rosa sløyfe, sier midlene kommer svært godt med.

Vi anbefaler å lese