Bilde uten navn

Kjøps- og leveringsbetingelser

Vi gjør alt vi kan for at du skal ha en god opplevelse når du handler i nettbutikken vår. Her er alt du trenger å vite om betaling, frakt, leveringsbetingelser og retur.

Kjøps og betalingsinformasjon

I Mester Grønn sin nettbutikk kan du betale med Visa, MasterCard og Afterpay faktura. Vi har normalt sett også Vipps i nettbutikken, men pga. tekniske problemer ble vi nødt til å skru av Vipps. Det beklager vi så mye. Vi jobber med å utbedre feilen, og skrur det på så fort vi har løst problemet. Prisene på våre produkter er inkludert merverdiavgift.


Bestilling

Vi oppfordrer deg til alltid å oppgi ditt mobilnummer ved bestillinger. Handler du uregistrert uten telefonnummer, vil eventuelle feil med leveransen eller andre spørsmål rundt din bestilling komme på epost. Mottar ikke Mester Grønn din respons innen bestillingsfristen for levering har gått ut, vil anbefalt erstatningsprodukt fra butikken bli sendt ut.

Ved spørsmål eller reklamasjon på bestillinger vil Mester Grønn alltid forholde seg til den som har bestilt og betalt for leveransen.

  • Dersom valgt produkt ikke er tilgjengelig eller utsolgt, forbeholder vi oss retten til å erstatte det med en tilsvarende vare. Vi kontakter deg hvis erstatningsvaren har store avvik fra bestillingen.
  • Blomster og planter regnes som ferskvare og byttes kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Mester Grønns Kvalitetsgaranti.

Les også: Bestillingsfrister


Kansellering/Angrerett

Mester Grønn følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på ferske blomster og planter. Vi bytter varer kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende.

Ønsker du allikevel å stanse leveranse, må kanselleringen komme innen rimelig god tid før bestillingsfrist er gått ut, og før produktet er laget og pakket. Er produktet laget, pakket og overlevert bud er det dessverre for sent å kansellere. Mester Grønn AS vil I noen tilfeller belaste kunde for et kanselleringsgebyr.

Endring på kort eller kransebånd:

  • Frem til 12:00 dagen før begravelsen: kr. 0,-
  • Mellom 12:00 og bestillingsfrist: kr. 140,-

For bestillingsfrister se her


Generelle leveringsbetingelser

Som bestiller er det du som er ansvarlig for at mottaker befinner seg på den adressen du har oppgitt i din bestilling. Mester Grønn leverer blomster med eksterne blomsterbud. Vi ringer kun mottaker i de tilfeller hvor det er lange leveringsavstander, nye adresser som ikke det er gps-lokasjon på eller uklarheter rundt adresse eller mottaker. Opplysninger om bestiller blir ikke sendt til budselskapet. Bestiller vil bli kontaktet så snart varsel om retur eller feil i levering foreligger. Dette skjer som regel dagen etter at blomsten har blitt forsøkt levert. Noen steder i landet er det elektronisk signatur ved leveranse.

  • Mester Grønn tar ikke ansvaret for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse eller telefonnummer i bestilling.
  • Budene leverer til dør eller til resepsjon. Budene har ikke adgang til å gå inn i kontorfellesskap eller husvære uten at dette skal være avtalt på forhånd.
  • Inneholder leveransen flere kolli eller tunge varer som må bæres, skal dette avtales med Mester Grønn før levering. Ekstra kostnad kan tilkomme.
  • Budet vurderer om blomsten skal settes igjen ved dør eller leveres nabo. Blomster vil ikke bli satt igjen utenfor leilighetskomplekser, boligblokker eller steder hvor blomsten kan skades av vær eller risikert stjålet.
  • Når det er kuldegrader og mottaker ikke er hjemme blir blomstene automatisk sendt i retur til butikk. Vi setter ikke igjen blomster ute i kulden.
  • Er årsaken feil opplysninger i bestilling, må blomsten enten hentes i en av våre definerte returbutikker, eller du må betale for ny levering.
  • Din bestilling inkluderer en leveranse. Ønskes det at leveransen skal leveres på nytt tilkommer det ekstra fraktkostnad. Dette gjelder også hvis mottaker oppholder seg på en annen adresse og ønsker leveransen dit. I disse tilfellene blir bestiller kontaktet, da det er bestiller som blir belastet kostnaden.
  • I en del områder vil levering bli varslet til mottaker via sms eller telefonanrop. Vi oppfordrer bestiller til å gi beskjed til mottaker at de vil motta en hilsen. Det er viktig at anrop fra budet besvares slik at levering kan skje.
  • Varselet oppgir ikke hvem avsender er, eller hvilket produkt de skal motta. Tjenesten er ment som service, da de kan kontakte kundeservice hvis behov om ønske om endring av dato eller korrigering av leveringsadresse.


Levering til begravelse, bisettelse eller urnenedleggelse

Ved levering til begravelse så leverer budet direkte til seremonistedet i god tid før seremonien starter. Det er begravelsesbyråene som har ansvar for plassering og distribusjon av kort til pårørende.

Mester Grønn leverer ikke på gravplassen/kirkegården ved urnenedleggelser. Disse må bestilles som ordinær levering til privatpersoner.


Levering til kontor, sykehus, hotell og lignende

  • For kontorleveringer leverer vi kun til resepsjon/mottak/vakt. Våre bud har ikke adgang til å distribuere blomster internt i kontorbygg der det er adgangskontroller.
  • Mester Grønn tar ikke ansvar for levering til mottakere når blomstene må leveres i resepsjon/mottak/vakt ved levering til kontorer.
  • Det er mange sykehus som ikke mottar blomster. For bestilling til sykehus og sykehjem ring vårt kundesenter på tlf. 800 80 111 .
  • Kjøper må sjekke at pasienten eller gjesten er tilstede ved leveringstidspunktet, samt avdeling/rom må oppgis i bestilling.
  • Mester Grønn kan ikke refundere beløpet hvis pasienten eller gjesten ikke kan motta leveransen.

Retur

Retur av blomster til butikk skjer ved oppgitt feil adresse, når mottaker ikke er hjemme og blomstene ikke kan settes ved døren, eller nabo ikke kan motta. Bestiller vil bli kontaktet av kundesenteret for videre behandling.

Ved retur så kan blomsten hentes i butikk. Ønskes ny levering vil vi belaste ny fraktkostnad.

Vi tror du også vil lese dette