
Celine Aagaard designer av årets Rosa sløyfe
Årets Rosa sløyfe pin er designet av en av Norges største moteprofiler og stilikon, Celine Irgens Aagaard og hennes designteam i ENVELOPE1976. Når du bærer en Rosa sløyfe i oktober viser du solidaritet med alle som er rammet av brystkreft.
Designmerket ENVELOPE1976 er en av de viktigste moteaktørene i landet. De er kjent for sitt tidløse uttrykk, og har et fokus på bærekraft, gode materialer og minimalisme med en edge.
Årets Rosa sløyfe er inspirert av havet
– Sløyfen er et symbol på livet, med sine bølger og klipper. Livet er ikke flatt, det er både oppturer og nedturer. Designet har også en råskap og styrke ved seg, som man må ha når man blir berørt av brystkreft, sier kreativ leder Celine Irgens Aagaard.
Celine Irgens Aagaard har selv kjent kreft tett på seg gjennom flere som står henne nær. Derfor føltes det både personlig og meningsfullt å takke ja til oppdraget.
– Jeg tror omtrent alle kjenner, har kjent, eller vet om noen som er berørt av brystkreft. Det berører jo så mange flere enn den som blir syk. Da vi ble spurt om å designe årets Rosa sløyfe var det ikke noe tvil om at jeg ville takke ja. Å kunne bidra til å støtte forskning på brystkreft er utrolig meningsfullt.

Årets Rosa sløyfe pin er et symbol på livet, med sine bølger og klipper.

En av Norges største moteprofiler Celine Irgens Aagaard og hennes designteam i ENVELOPE1976, står bak årets Rosa sløyfe. Foto: Stephanie Sikkes
Rosa sløyfen er en hyllest
Over 4000 kvinner får brystkreft i Norge hvert år. Bak hver tall finnes det en mor, datter, søster, eller venn. Ingen kvinner er like – verken livene de lever eller hvordan brystkreften rammer. Derfor må behandling og oppfølging tilpasses den enkelte. Når du kjøper årets Rosa sløyfe, støtter du livsviktig forskning som gjør dette mulig.
Kjøp årets Rosa sløyfe – designet for å redde liv!

Bær Rosa sløyfe i oktober og vis støtte til de som er rammet av brystkreft.
– Å ha fått i oppdrag å designe årets sløyfe er utrolig stort, og vi føler oss veldig ydmyke. Vi håper at den skal bli brukt av flest mulig, og derfor har vi designet en sløyfe som er litt mindre feminin, nettopp med tanke på at alle, uansett kjønn og alder, vil bære den.
Celine Irgens Aagaard
Støtt årets Rosa sløyfe-aksjon
Ved å bære sløyfen viser man solidaritet med andre kvinner og man bidrar til at Kreftforeningen kan fortsette sitt flotte arbeid med forskning og opplysning.
Årets Rosa sløyfe vil bli solgt i alle våre Mester Grønn butikker og i nettbutikken gjennom hele oktober. Du kan også gi ditt bidrag til den viktige brystkreftforskningen gjennom å kjøpe noen av de andre Rosa sløyfe-produktene våre.

Kjøp et Rosa sløyfe-produkt i oktober og bidra til økt forskning på brystkreft.