Rosa sløyfe-kampanjen er over for denne gang, men er tilbake i oktober. Rosa sløyfe-aksjonen er en fin anledning til å vise omtanke for de som rammes av brystkreft. For hvert produkt som selges går en andel til Rosa sløyfe-aksjonen. Du kan velge mellom Rosa sløyfe-buketten, roser, Rosa sløyfe-pin, epledrikk, sjokolade, snittekniv og miljønett. Rosa sløyfe-produktene vil bli solgt i alle våre butikker og i nettbutikken gjennom hele oktober. Så spre rosa kjærlighet i oktober ved å kjøpe et Rosa sløyfe-produkt!
0 Produkter

Våre bestselgere

Blomsterinspirasjon

Rosa sløyfe-buketten bidratt med millioner til kreftforskning

Rosa sløyfe-buketten bidratt med millioner til kreftforskning

Årets Rosa sløyfe designet av Fam Irvoll

Årets Rosa sløyfe designet av Fam Irvoll

Våre mest populære

Gi din støtte - kjøp et Rosa sløyfe-produkt

Rosa sløyfe-aksjonen setter i år søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Hos Mester Grønn får du i hele oktober kjøpt flotte Rosa sløyfe-produkter, der en del av salgsbeløpet går til aksjonen. Du kan velge mellom Rosa sløyfe-buketten, rosa roser, epledrikk, sjokolade, snittekniv og miljønett. Du får også kjøpt Kreftforeningens Rosa sløyfe som i år er designet av den verdenskjente designeren Fam Irvoll. Rosa sløyfe-produkter vil bli solgt i alle våre butikker og i nettbutikken gjennom hele oktober. Støtt Rosa sløyfe-aksjonen og kampen mot brystkreft.

Samlet inn nærmere 30 millioner til kreftsaken

Mester Grønn har i fjorten år laget en spesiell bukett der en del av salgsbeløpet går til Rosa sløyfe-aksjonen. Sammen med salg av øvrige Rosa sløyfe-produkter og Kreftforeningens Rosa sløyfe, har dette hittil gitt et bidrag fra Mester Grønn og våre kunder på 34,7 millioner kroner til aksjonen.

Hva er Rosa sløyfe-aksjonen?

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning og andre brystkreftprosjekter. I løpet av oktober farges Norge rosa ved hjelp av bedrifter, foreninger og privatpersoner som alle bidrar i kampen mot brystkreft. Det er Brystkreftforeningen og Kreftforeningen som sammen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge. Siden oppstarten i 1999 har nordmenn bidratt med over 415 millioner kroner til brystkreftsaken.

Tidlig oppdagelse redder liv

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner og rammer omlag 3 500 kvinner i Norge hvert år, og rundt 30 menn. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft. Tema for årets aksjon er tidlig oppdagelse. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen blir mer skånsom.

Langrennslandslagene Kvinne Elite og Para Elite fronter Rosa sløyfe-aksjonen

Mester Grønn er stolt sponsor for langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite, og hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen. I år er det Ingvild Flugstad Østberg, Tiril Udnes Weng og Anne Kjersti Kalvå fra Kvinner Elite og Vilde Nilsen, Thomas Karbøl Oxaal og Indira Liseth fra Para Elite, som fronter kampanjen. Med engasjerte utøvere og butikkansatte, er målet å skape økt oppmerksomhet og bidra til at flere kjøper årets Rosa sløyfe-bukett.

Støtt Rosa sløyfe-aksjonen og kjøp et Rosa sløyfe-produkt!