Skijentene støtter Rosa sløyfe

Skijentene sammen mot brystkreft

Med langrennsjentene på laget støtter vi Rosa sløyfe-aksjonen i oktober.

Mester Grønn er sponsor for kvinnelandslaget i langrenn og hovedpartner for Rosa sløyfe-aksjonen. Det er derfor naturlig å samarbeide med langrennsjentene for å få oppmerksomhet om årets tema, og for å bidra til aksjonen gjennom salg av årets Rosa sløyfe-bukett.

I år er det veteranene Therese Johaug og Ingvild Flugstad Østberg, sammen med den yngre garde representert ved Tiril Udnes Weng og Helene Marie Fossesholm, som fronter kampanjen.

Skijentene med årets Rosa sløyfe-bukett

Tiril, Therese, Helene og Ingvild med årets Rosa sløyfe-bukett

Tidlig oppdagelse redder liv

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner og rammer omlag 3 500 kvinner i Norge hvert år, og rundt 30 menn. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet. 

I likhet med resten av befolkningen har også langrennsjentene noen de er redde for. Noen de tenker på når de hører hvor mange som blir rammet av brystkreft, og som de vil sende en oppfordring til.


Årets tema er tidlig oppdagelse av brystkreft

Rosa sløyfe-aksjonen setter i år søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv. Jo tidligere brystkreft oppdages, jo bedre blir prognosen og behandlingen blir mer skånsom. 

Hvis du jevnlig ser og kjenner på brystene dine, blir du lettere oppmerksom på forandringer som kan tyde på brystkreft.

Så husk å sjekk deg og send oppfordringen videre til dine kjente og kjære. For vi har ingen å miste!

Gi en viktig påminnelse

Når du kjøper et Rosa sløyfe-produkt hos Mester Grønn deler vi ut et kort du kan gi videre til en av dine kjære som en påminnelse om å sjekke seg.

Les mer om Rosa sløyfe