– Jeg har tenkt mye på hvor komplekse og vakre vi kvinner er, og latt meg inspirere av myke og feminine former. Det er en sløyfe som henter inspirasjon fra lingerie, og som plasserer det vakreste vi har og det innerste vi bærer, ytterst, sier Tine Mollatt, gründer og skaperen bak byTiMo.

Klesdesigner Tine Mollatt har designet årets Rosa sløyfe.
En av norges fremste motedesignere
Tine Mollatt er kvinnen bak den norske designsuksessen byTiMo. Hun er gründer, eier og designer som startet opp i 2004. Blomstrete, feminine kjoler er utvilsomt kjennemerket. Merket har internasjonal suksess og har i en årrekke vært et av de største navnene på den norske motehimmelen. Årets Rosa sløyfe er preget av både blomster og feminine romantiske detaljer.

-Årets Rosa sløyfe henter inspirasjon fra lingerie, og som plasserer det vakreste vi har og det innerste vi bærer, ytterst, sier Tine Mollatt, gründer og skaperen bak byTiMo.

Årets pin er preget av både blomster og feminine romantiske detaljer.
En ære å designe årets Rosa sløyfe
Hver oktober kan nordmenn vise sin solidaritet med brystkreftrammede og støtte brystkreftforskning ved å bære en Rosa sløyfe. Designere som Kari Traa, Magne Furuholmen og Dorthe, Maria og Marthe Skappel er noen av dem som tidligere har laget sløyfen.
I år takket prisvinnende byTiMo ja til å sette sitt preg på sløyfen. Motesuksessen er elsket av kjolefrelste nordmenn, og har norske og internasjonale kjendiser fast på kundelisten.
– Det er en ære å bli spurt om å designe årets Rosa sløyfe. Jeg føler meg innlemmet i det gode selskap av dyktige mennesker som har gjort dette før meg. Å bidra med vårt design i en sak vi ser på som ekstremt viktig, betyr mye for oss, forteller Mollatt.
Se intervju med designeren av Rosa sløyfe
Vise solidaritet
For Mollatt betyr det mye å kunne bidra til Rosa sløyfe-aksjonen, som blant annet samler inn penger til livsviktig brystkreftforskning.
–Ved å bære sløyfen viser man solidaritet med andre kvinner og man bidrar til at Kreftforeningen og Brystkreftforeningen kan fortsette sitt flotte arbeid med forskning og opplysning. Den gir også meg og andre kvinner en påminnelse om å sjekke seg og å følge med på egen helse, sier Mollatt.
Støtt årets Rosa sløyfe-aksjon
Årets lekre sløyfe vil bli solgt i alle Mester Grønn butikkene og i nettbutikken gjennom hele oktober.
Du kan også gi ditt bidrag til den viktige brystkreftforskningen gjennom å kjøpe noen av Mester Grønn sine Rosa sløyfe-produkter.


Gi din støtte og vis solidaritet med brystkreftrammede ved å bære en Rosa sløyfe i oktober.