
Mester Grønn vant tre priser på Kundeserviceprisen 2025
For tredje år på rad tok vi i Mester Grønn hjem flere gjeve priser i den prestisjefylte Kundeserviceprisen 2025. Vi er utrolig stolte over å ha vunnet hele tre priser; Best i test – netthandel, Best på chat og Best på e-post.
Kundeserviceprisen deles ut hvert år, og vi i Mester Grønn er både stolte og glade over å ha vunnet hele tre priser i årets Kundeserviceprisen 2025; Best i test – netthandel, Best på chat og Best på e-post. I tøff konkurranse med 98 andre kundesentre, endte vi på en sterk 3. plass totalt. Vinneren av Kundeserviceprisen 2025 ble Polaris Media med rekordhøye 95,8 poeng, tett fulgt av Kolumbus på andreplass.
Her er noen av kommentarene fra mystery shoppers:
Best i test – netthandel
I kategorien Netthandel konkurrerte vi med sterke navn som Interflora, Vinmonopolet og AJ Produkter – og gikk helt til topps.
«Service-opplevelsen ble såpass god at jeg vurderer sterkt å handle fra denne bedriften fremover… Dette er den besvarelsen som er øverst på min service-pall så langt i år.»
Best på chat
Rask respons, personlig tone og ekte engasjement – det traff blink hos testerne.
«Det er så hyggelig å chatte med dette selskapet at jeg gjerne skulle kjøpt alt de tilbyr… Skalaen må egentlig utvides, for dette er en 12’er!»
Best på e-post
Vi vet at gode kundeopplevelser handler om mer enn raske svar – det handler om kompetanse, engasjement og ekte omsorg.
«Den mest gjennomførte kundeopplevelsen jeg noensinne har hatt… Et eksempel til etterfølgelse.»
At vi er blant de tre beste i landet, gjør oss stolte – og enda mer motiverte til å levere kundeservice i verdensklasse, hver eneste dag.

Mester Grønn vant hele tre priser; Best i test – netthandel, Best på chat og Best på e-post.

Det var en stolt gjeng på Kundesenteret som kunne glede seg over at langsiktig og målrettet arbeid resulterte i tre kundeservicepriser.
Kundesenter i norgestoppen – en ekte lagseier
-Når Mester Grønn kåres til ett av Norges aller beste kundesentre, er det et resultat av langsiktig og målrettet arbeid med kompetanse, kvalitet og service i verdensklasse, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag. Med en vekst på hele 17,5 % så langt i år, er det tydelig at kundene våre setter pris på både produktene og opplevelsene vi leverer. Dette er en ekte lagseier – skapt gjennom tett samarbeid mellom vårt dyktige kundesenter og de 154 butikkene våre over hele landet. At juryen omtaler teamet som en Mester i kundebehandling, gjør oss både stolte og rørt, avslutter Ølstad.

-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag, sier to stolte eier og gründere av Mester Grønn, Ola og Erling Ølstad.

På kundesenteret vårt kan du bestille blomster og få nyttige tips og råd om hvordan lykkes med blomster og planter.
Fakta om testene
Kundesenterne blir undersøkt og målt av observatører, uten at de selv har kjennskap til det, såkalte mystery shoppers. Hvert kundesenter blir kontaktet 30 ganger hvor observatørene gjennomfører rollespill fordelt på telefon, chat og e-post. Hver kundebehandler blir vurdert på svar- og ventetid, mottak og velkomst og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.
Å delta i denne konkurransen gir muligheten til å få innsikt om spesielt kundeopplevelsen, dette kan brukes til å trene og utvikle prestasjonene hos kundebehandlerne. Undersøkelsene gjennomføres av analyseselskapet SeeYou, og har blitt delt ut hvert år siden 2006.