Mester Grønn vant Kundesenterprisen

Mester Grønn vant Kundeserviceprisen Netthandel 2022

Torsdag 28. april 2022 ble Mester Grønn kåret til beste kundesenter i klassen "Netthandel".

Med en score på hele hele 89 % vant Mester Grønn Kundeserviceprisen 2022 i klassen "Netthandel"Basert på 25 henvendelser hvor kundesenteret ble testet på en rekke punkter, ble det kåret vinnere i 24 ulike bransjer. I klassen "Netthandel" konkurrerte 19 firmaer, og blant disse var store selskaper som Maxbo, IKEA, Blivakker.no og Apotek1. Mester Grønn kom sammenlagt på 9. plass på årets Kundeservicepris der 192 bedrifter deltok.

Årets Kundesenter Netthandel 2022

Stolt og glad

-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag. Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere på kundesenteret har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.

-Vi har gjennom pandemien sett hvor mye blomster betyr for mennesker. Når vi da klarer å være blant topp 10 av landets kundesenter og samtidig levert rekordomsetning, så har fokus og hverdagstrening levert på visjon i kundemøte, avslutter Ølstad.

Birgitte Martinsen og Bente Thollefsen

Monica Neve, Bente Thollefsen og Birgitte Andersen ved Mester Grønn Kundesenter kunne stolt ta i mot Kundeserviceprisen 2022 i klassen Netthandel.

Fakta om testen

Undersøkelsen gjennomføres av analyseselskapet SeeYou og deles ut på Call Center dagene hvert år. Den har vært utdelt siden 2006 og har allerede fått svært stor oppmerksomhet i kundeservicebransjen, og stadig flere bedrifter deltar. 

Undersøkelsen gjennomføres ved hjelp av en såkalt «secret shopper», der de deltakende kundesentrene blir undersøkt og målt, uten at de selv har kjennskap til det. Hvert kundesenter blir kontaktet av 25 forskjellige observatører som gjennomfører samme rollespill, fordelt på telefon, chat, epost og Messenger. 

Hver kundebehandler blir vurdert på svar- og ventetid, mottak og velkomst, kundebehandleren og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.

Å delta i denne konkurransen gir muligheten til å få innsikt om spesielt kundeopplevelsen, dette kan brukes til å trene og utvikle prestasjonene hos kundebehandlerne. 

Vi tror du også vil like dette