Mester Grønn vant Kundesenterprisen 2023

Mester Grønn kåret til Norges beste kundesenter

28. April, 2023

Mester Grønn tok storeslem under kåringen av Kundeserviceprisen 2023 og vant hele tre priser; Norges beste kundesenter, Beste kundeopplevelse og Beste kundeservice.

Torsdag 27. april mottok Mester Grønn den gjeve Kundesenterprisen 2023, og kan nå kalle seg Norges beste kundesenter. Prisen deles ut hvert år, og det er andre gang Mester Grønn går av med hovedseieren, og tredje gang det ble seier i kategorien Netthandel. I tillegg gikk vi til topps i kategoriene Beste kundeservice og den nye kategorien Norges beste kundeopplevelse.

Kundeserviceprisen besto i 2023 av 19 klasser med til sammen nærmere 200 deltakende selskaper, og Mester Grønn gikk helt til topps i kåringen, i hard konkurranse med store selskaper som IKEA, Maxbo, Power, Komplett, Kid Interiør og Jernia.

I juryens begrunnelse står det: "Av alle deltakerne i Kundeserviceprisen 2023 har Mester Grønn fått det høyeste gjennomsnittsresultatet. Resultatene viser at Mester Grønn leverer på et fremragende nivå, både for nye og eksisterende kunder."

Norges beste kundesenter 2023

Stolt og glad

-Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.

-Vi har de siste årene jobbet på tvers av organisasjonen for virkelig å se kunden og møte kundens behov. Det er da fantastisk å vinne Kundeserviceprisen og få et bevis på at alt arbeid som er lagt ned i organisasjonen virkelig merkes av kundene våre. Dette er en lagseier som vi alle er stolte av og som gir energi til virkelig å stå på videre å bli enda bedre, avslutter Ølstad.  

Mester Grønn vant Kundeserviceprisen 2023

Mester Grønn vant hele tre priser; Norges beste kundesenter, Beste kundeopplevelse og Beste kundeservice. 

Fakta om testene

Kundeserviceprisen besto i 2023 av 19 klasser med til sammen nærmere 200 deltakende selskaper. I 2023 ble Kundeserviceprisen utvidet til også å undersøke eksisterende kunders opplevelse, hvor et representativt utvalg av norske forbrukere ble spurt om deres opplevelse som kunde i selskapene.

Undersøkelsene gjennomføres av analyseselskapene SeeYou og Norstat og har blitt delt ut hvert år sien 2006.

Kundesenterne blir undersøkt og målt av observatører, uten at de selv har kjennskap til det. Hvert kundesenter blir kontaktet 25 ganger hvor observatørene gjennomfører rollespill fordelt på telefon, chat, epost og Messenger. Hver kundebehandler blir vurdert på svar- og ventetid, mottak og velkomst og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.

Å delta i denne konkurransen gir muligheten til å få innsikt om spesielt kundeopplevelsen, dette kan brukes til å trene og utvikle prestasjonene hos kundebehandlerne.

Mester Grønn Kundesenter

Vi tror du også vil like dette