Rosa sløyfe bukett

Ny innsamlingsrekord på 9,1 millioner kroner til brystkreftsaken

1. November, 2025

Hele 9,1 millioner kroner ble samlet inn under årets Rosa sløyfe-aksjon. Et rekordstort beløp og et fantastisk engasjement fra kunder og ansatte har gjort dette mulig.

Rosa Sløyfe-produkter med stor betydning 

Gjennom hele oktober har butikkene bugnet av rosa blomster og tilbehør hvor deler av salget har gått til brystkreftsaken. 

Spesielt Rosa sløyfe-buketten har vært en favoritt blant kundene, og årets Rosa sløyfe designet av Celine Aagaard og ENVELOPE1976 ble utsolgt tidlig i kampanjen etter rekordstor etterspørsel. 

– Vi ser hvert år hvordan kundene våre virkelig stiller opp. De kjøper blomster og produkter med mening, og engasjerer seg for noe som dessverre berører veldig mange. 

Det er fantastisk å se hvordan alle 157 butikker i Mester Grønn har samlet seg om et felles mål – og at vi i år har nådd hele 9,1 millioner kroner til livsviktig brystkreftforskning - fordi vi vet og opplever at forskning er løsningen! 

Alle 1800 medarbeidere har stått sammen med våre kunder som et lag for en god sak, sier administrerende direktør Erling J. Ølstad. 

Butikkansatte i Mester Grønn

Sandra Bløtekjær fra Mester Grønn Oasen Storsenter Karmsund har vært med og bidra til det fantastiske resultatet.

Rosa sløyfe-bukett

Det er 17. gang vi deltar som en av hovedpartnerne for Rosa sløyfe-aksjonen og fyller butikkene våre med rosa blomster og tilbehør.

Langrennsstjernene med på laget 

Som stolt sponsor av langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite, har vi hatt med seg profilerte utøvere som Lotta Udnes Weng, Heidi Weng, Kristine Stavås Skistad, Vilde Nilsen og Thomas Karbøl Oxaal, sammen med trener Marit Bjørgen. 

Utøverne har vært viktige ambassadører og bidratt til å skape oppmerksomhet for aksjonen. 

– Jeg er veldig glad for å få lov til å være med og vise solidaritet med brystkreftrammede. Rosa sløyfe-aksjonen er viktig fordi brystkreft fortsatt rammer mange kvinner. Det å kunne bidra til økt oppmerksomhet for en så viktig sak, føles både fint og meningsfullt, sier Marit Bjørgen. 

Marit Bjørgen

– Jeg er veldig glad for å få lov til å være med å bidra og vise solidaritet med brystkreftrammede, sier trener Marit Bjørgen.

Skilandslagene støtter Rosa sløyfe

Vi er veldig glad for å ha langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite som engasjerte støttespillere til årets Rosa sløyfe-aksjon.

En innsats vi er stolte av

Vi har vært Rosa sløyfe-partner siden 2009 og har med årets rekordbeløp til sammen bidratt med 57,5 millioner kroner til brystkreftsaken.

– Dette er ekte lagånd over flere år, fra butikkene, kundene og samarbeidspartnerne våre. Vi er stolte over at vi kan bidra til forskning som redder liv, sier markedsdirektør i Mester Grønn, Hege Hildeng.

Rosa sløyfe produkter

For hvert Rosa sløyfe-produkt som ble solgt, gikk et bidrag til aksjonen og brystkreftforskning.

Rosa sløyfepin

Årets Rosa sløyfe, designet av Celine Aagaard og ENVELOPE1976, ble en braksuksess og ble utsolgt allerede tidlig i kampanjen.