Ny innsamlingsrekord under årets Rosa sløyfe-aksjon
Vi er stolte av å ha satt ny innsamlingsrekord under årets Rosa sløyfe-aksjon. Med en utrolig sum på 5,5 millioner kroner, viser dette fantastisk engasjement fra både kunder og ansatte.
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen kunne i år markere 25-år med Rosa sløyfe, og årets aksjon har satt fokus på at forskning nytter. Muligheten for å overleve og leve et godt liv etter brystkreft blir stadig bedre. Mest av alt på grunn av forskning, men vi trenger fortsatt mer kunnskap. Mer forskning vil bidra til bedre behandling, lengre overlevelse og økt livskvalitet for dem som er, og blir, rammet av brystkreft.
Gjennom hele oktober har vi fylt butikkene våre med rosa blomster og tilbehør, og gitt et bidrag fra salget til Rosa sløyfe-aksjonen og den livsviktige brystkreftforskningen.
Det er 15. gang vi deltar som en av hovedpartnerne for Rosa sløyfe-aksjonen og fyller butikkene våre med rosa blomster og tilbehør.
Utrolig stolt over årets resultat
Det er 15. gang vi deltar som en av hovedpartnerne for Rosa sløyfe-aksjonen. Når sluttstrek er satt for årets aksjon kan vi feire et rekordresultat på 5,5 millioner kroner.
– Selv i en situasjon hvor alle har litt mindre penger til rådighet, er støtten til Rosa sløyfe-aksjonen større hos Mester Grønn sine kunder enn noen gang. Kreftforskning er det eneste som redder liv, og da å kunne overføre 5,5 millioner kroner til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, gir håp om at enda flere overlever kreften fremover. Våre medarbeidere sin oppslutning om kampanjen er helt rå, og vi er alle sammen utrolig stolte av resultatet, sier Erling Ølstad, adm.dir. i Mester Grønn.
-Vi er utrolig stolte av å kunne overføre 5,5 millioner kroner til Kreftforeningen og forskning på brystkreft, sier Erling Ølstad, adm.dir. i Mester Grønn.
Saken engasjerer langrennsprofilene
Mester Grønn er sponsor for langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite, og utøverne har vært engasjerte støttespillere for Rosa sløyfe-aksjonen.
Tiril Udnes Weng er en av utøverne som har vært med å fronte kampanjen. – De aller fleste av oss kjenner noen som er berørt av kreft på en eller annen måte. Det føles godt og meningsfylt å være med og skape oppmerksomhet om aksjonen og samle inn penger til brystkreftforskningen, sier hun.
Hege Hildeng, markedsdirektør i Mester Grønn, er veldig glad for å ha skilandslagene Kvinner Elite og Para Elite med på laget. Utøverne er sammen og hver for seg viktige ambassadører og stemmer som bidrar til økt oppmerksomhet for aksjonen.
Vi er veldig glad for å ha langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite som engasjerte støttespillere til årets Rosa sløyfe-aksjon.
Forskning nytter
Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. Forskning nytter, og i dag overlever ni av ti som får diagnosen brystkreft. Samtidig er det viktig å huske på at selv om mange blir kreftfrie, blir de ikke nødvendigvis friske. Mange lever med senskader, og noen får tilbakefall. Mer forskning vil bidra til bedre behandling og økt livskvalitet for de som rammes, sier aksjonsleder Marit Sophie Egge.
– Det er fantastisk at så mange engasjerer seg i Rosa sløyfe. Engasjementet for aksjonen er, takket være gode samarbeidspartnere som Mester Grønn sterkere enn noen gang. Og det gir oss mulighet til å støtte livsviktig brystkreftforskning som bidrar til å redde, forlenge og forbedre livene til dem som rammes av brystkreft.
– Vi er utrolig takknemlige for alle som kjøper Rosa sløyfe-buketten hvert år. At Mester Grønn har bidratt med 5,5 millioner til årets aksjon, og til sammen mer enn 35 millioner siden samarbeidet vårt startet i 2009, er imponerende. Pengene som samles inn, har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden, avslutter hun.
Butikkleder på Mester Grønn Liertoppen, Sofia Samuelsson, er en av mange ansatte som har bidratt til det fantastiske resultatet.